måndag 4 juli 2011

Bordsblommor

Jag hade en ganska klar tanke på hur jag skulle göra bordsblommorna först men så visade en tjej på Bröllopstorget detta och jag kan inte riktigt släppa det! Tyckte det var skit snyggt och passar min minimalistiska stil toppen! Det fanns även en herrans massa vinglas i festlokalen, måste bara ta reda på exakt hur många men om det räcker behöver jag ju inte köpa något extra för att ha blommorna i.

Ornithogalum Arabicum

Ornitogalumens små blommor är ju super söta och skulle passa perfekt. Fick förslaget att ha små röda chili frukter i som skulle ta upp det klarröda (bättre än mörkröda rosor) och även vara lite komiskt då Daniel älskar chili.

Nästa tisdag, den 12 ska vi ju först träffa prästen och sedan ska vi åka och provduka.

1 kommentar:

  1. Åh, vad snyggt det var! Det kan ju å att hitta värmeljus som passar i färg med... svarta eller röda eller så... sen finns det ju med plastkopp runt i stället för folien om man vill ha en genomslinlig kopp till ljuset... :)

    SvaraRadera