måndag 20 juni 2011

vigselring

Jahopp, jag är nog lite i chock eller något :P Jag har köpt min ring idag. Det är den minsta ringen på bilden här. 18k med 1st 0,12ct w-s1 för den som förstår sig på sånt. Det är inte alls den modellen jag tänkte mig från början och jag hade inte räknat med att bestämma mig så fort. Men jag kunde få med mig direkt och vara klar med denna biten nu och det kändes jätte skönt. Dessutom så låg den ringen som jag tänkt mig på en summa som inte är något att ens drömma om. Dessutom är denna väldigt nätt och stilren och det passar egentigen mig som person bättre än den jag tittat på innan.

Nu var tyvärr guldsmeden väldigt stressad och det gjorde att jag kände mig väldigt stressad också men som sagt, det känns bra. Dock missade vi båda att notera att den var alldeles för stor. MEN som tur är bor han här i Stenungsund så jag och svärmor var förbi och lämnade den till honom. Han skulle vara ledig i morgon men på onsdag ska jag förbi hemma hos honom och hämta hem våra ringar. Nu är ju båda förlovningsringarna upputsade så nu kan vi inte använda dem innan bröllopet, jag känner mig naken utan förlovningsringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar